درمان سریع گلودردهای زمستانی

هنگام احساس گلو درد سریعا این کارها را انجام دهید

وقتی اولین علائم گلو درد را احساس کردید فرصت را از دست ندهید و به سراغ عسل بروید. در این صورت گلودردتان خیلی زودتر درمان می شود.
اغلب قرار دادن یک آب نبات نعنایی ساده در گوشه ی لپتان بیشترین کمک را به درمان سرفه های خشک و گلودرد می کند. در حالت کلی اگر مشکل خاصی ندارید و فقط سرفه می کنید از آبنبات هایی که در داروخانه ها و برای تسکین گلو درد به فروش می رسند استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این مواقع مایعات زیادی بنوشید و نگذارید گلویتان خشک شود.

گلو درد درمان گلودرد

روشهایی صد در صد طبیعی برای درمان گلودرد:

درمان با عسل

در دوران باستان مصری ها، یونانی ها و رومی ها از عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها از گلودرد گرفته تا درمان زخم های عفونی استفاده می کردند. قابلیت هایی که در طول سال ها و با ظهور آنتی بیوتیک ها کم کم در حال فراموشی بود. با کمک عسل می توانید در عرض چند هفته یک زخم را (البته اگر خیلی عمیق نباشد) خوب کنید.
روش استفااده بدین صورت است که یک لیموترش بزرگ بردارید و آب آن را بگیرید. 5 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. هم بزنید و زمانی که احساس کردید گلویتان می سوزد یک قاشق چای خوری میل کنید. حتماً قبل از خواب هم یک قاشق چای خوری از این شربت معجزه گر بخورید. می توانید مقداری عسل را در آب گرم حل و با آن قرقره کرده و بعد قورت دهید.
نکته:قرقره کردن با جوش شیرین هم بسیار موثر است. مقدار کمی جوش شیرین را در نصف فنجان آب جوش حل کنید. بگذارید خنک شود و سپس قرقره کنید.

درمان با روی(زینک)

این ماده ی معدنی نقش موثری در عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن ایفا می کند. نتایج پژوهش های زیادی نشان می دهد که مصرف مکمل زینک باعث کاهش دوره ی سرماخوردگی، آنفولانزا و گلودرد می شود.
گوشت قرمز، گردو، حبوبات و غلات کامل نیز حاوی میزان قابل توجهی روی می باشند. برای دریافت میزان کافی روی می توانید از مکمل نیز استفاده کنید. اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید و یا در مورد مصرف این مکمل شک دارید حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

درمان با آویشن

آویشن خواص ضدعفونی کنندگی دارد و به خوبی از پس میکروارگانیسم هایی مانند قارچ ها و باکتری ها بر می آید. علاوه بر این آویشن خواص ضداسپاسمی دارد. مصرف این گیاه به صورت دم کردنی یا جوشانده برای درمان گلودرد و سرفه بسیار موثر است.
روش استفاده از آویشن اینطور است که می توانید با جوشانده ی آویشن قرقره کنید. همچنین می توانید مقداری آویشن را دم داده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این جوشانده برای تسکین گلو درد فوق العاده است.
نکته:اگر منشأ گلو درد عفونت ویروسی باشد با همین روش های ساده می توانید از پس آن بر بیایید. اما اگر گلودردتان منشأ باکتریایی داشته باشد بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

منبع: نمناک

{ مطالب ویژه وب سایت}

توصیه‌های دارویی ایام مسافرت را جدی بگیرید

اگرچه مسافرت های خانوادگی و دوستانه در ایام نوروز باعث آرامش و تفریح است اما امکان دارد برای برخی از

شيريني هاي عيد را سالم تر کنيد

آيا شما هم براي سال نو و مراسم نوروز خودتان شيريني مي‌ پزيد؟ معمولا در عيد

چه کسانی اصلا زنجبیل نخورند؟

زنجبیل یک داروی ضد نفخ بسیار قوی است، به این معنی که باعث میشود گاز اضافی برای

بهترین خمیردندان سفیدکننده

اگر همیشه به دندان های سفید فکر می کنید لابد به استفاده از خمیردندان های سفید کننده

درباره دکتر علی پرندآور

دکتر علی پرندآور، جراح و متخصص گوش، حلق و بینی (زیبایی بینی)، متولد یکم مهرماه 1340در شهرستان شهسوار هستند. ایشان در سال 1358 بعد از سپری نمودن دوران تحصیلی و اخذ دیپلم ، در سال 1364 در رشته پزشکی عمومی وارد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شدند. و پس از آن در زمینه جراحی و تخصص گوش و حلق و بینی (زیبایی)، در سال 1374 دوران تحصیل خود را گذراندند و . . .

... بیشتر بخوانید

Info@DrAliParandavar.com